1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Zakończenie projektu „From Europe 1010 BC to Europe 2020 PC

 

Zakończenie projektu „From Europe 1010 BC to Europe 2020 PC

                Od 1 września 2015r. do 31 sierpnia 2018 r. nasza szkoła uczestniczyła w międzynarodowym projekcie „From Europe 1010 BC to Europe 2020 PC” („ Od Europy 1010 r. p.n.e. do Europy komputerów 2020 roku”) współfinansowanym w ramach programu Unii Europejskiej „Erasmus+”. Realizowaliśmy zadania projektowe, współpracując z czterema szkołami partnerskimi:

  • Võru Kreutzwaldi Kool z Estonii (koordynator projektu),
  • Kauttuan koulu z Finlandii,
  • Istituto Comprensivo della val Nure z Włoch,
  • Osnovna sola Miklavz na Dravskem polju ze Słowenii.

Głównymi założeniami projektu było: rozwijanie kompetencji w zakresie nowoczesnych technologii, dzielenie się wiedzą i wymiana doświadczeń odnośnie użycia narzędzi ICT             ze szkołami partnerskimi, przekonanie uczniów o wyższości praktycznych zastosowań urządzeń komunikacyjnych i informatycznych nad ich użyciem w celach zabawowych, poznanie historii komunikacji i technologii oraz kultury krajów partnerskich.

Dzięki uczestnictwu w projekcie nasi uczniowie:

- rozwinęli swoje kompetencje w zakresie technologii komputerowej i języków obcych, realizując liczne wewnątrzklasowe projekty edukacyjne np. projektowanie kartek okolicznościowych w programie piZap, tworzenie słowniczków w językach krajów partnerskich, projektowanie książeczek w programie StoryBird, Story Jumper, tworzenie filmików Stop – Motion Movie, tworzenie animacji w programie Scratch, projektowanie prezentacji multimedialnych, QR kodów oraz quizów w Kahoot oraz realizując zadania projektowe, np. stworzenie ilustracji do ebooka „Bajka o czerwonej kredce”, nagrywanie haseł do słownika online z wyrażeniami polsko-angielskimi o narzędziach TIK, wykonanie prac plastycznych do osi czasu o wynalazkach i osiągnięciach związanych z komunikacją          w okresie od 1010 p.n.e. do 500 n.e.

- rozwinęli umiejętności cyfrowe i poszerzyli swoją wiedzę na temat użycia narzędzi TIK, korzystając na lekcjach różnych przedmiotów z tabletów, robotów MIO- Clementoni, Lofi robotów, ozobotów, smartfonów, komputerów.

- rozwijali swoje pasje i zainteresowania, umiejętności informatyczne, kształtowali postawy otwartości i tolerancji wobec innych kultur, ćwiczyli umiejętności społeczne, uczyli się współpracy w grupie biorąc udział w zajęciach pozalekcyjnych, takich jak np. koło komputerowo-językowe „Euroklub”, „Koło eTwinning”, „ Koło teatralno- językowe”, koło „ Atlas Ptaków dla dzieciaków”, „Koło mityczne”, koło „W krainie baśni - formy poetyckie w j. angielskim”, „Koło fotograficzne”, koło „Poszukiwacze legend”.

- poszerzyli swoją wiedzę, czerpali inspiracje, kształtowali postawę kreatywności, biorąc udział w warsztatach edukacyjnych, np. warsztaty „Ptasiej Akademii”, warsztaty „Stop Motion Movie”, warsztaty o zastosowaniu dronów, warsztaty o krajach Unii Europejskiej.

- prezentowali swój talent i zdobyte umiejętności, występując w przedstawieniach,                  np. przedstawienie o krajach europejskich pt. „Szukamy marynarzy” w j. polskim                            i j. niemieckim, „The Gingerbread Man” w j. angielskim, przedstawienie z wykorzystaniem robotów MIO- Clementoni oraz w wielu konkursach językowych i fotograficznych                oraz związanych z projektami eTwinning, takich jak np.: „Me and my school” - konkurs            na prezentację multimedialną, konkurs o baśniach „Jaka to bajka?”, konkursy o tematyce europejskiej.

- rozwinęli umiejętności komunikowania się w j. obcym, np. podczas Międzynarodowego spotkania projektowego zorganizowanego w naszej szkole, mogli spotkać się z nauczycielami ze szkół partnerskich, nawiązali również kontakt listowny ze swoimi rówieśnikami z Włoch.

- aktywnie uczestniczyli w życiu szkoły, biorąc udział oraz współorganizując szkolne wydarzenia takie jak „Tydzień eTwinning”, „Tydzień Europejski”, „Tydzień Mityczny”,            „Dzień Języków Obcych”.

Plakat

800 lat opola

Nasze sukcesy

logo Erasmus

Blog SKO

sko2

e_dziennik

baner vulcan 1

Partnerzy

bilingual future logo placowka partnerska PLYHE partner merytoryczny logo 2017

BIP

bip logo pomn1 grad